
TicketSwap onthult trends festivalzomer 2025
De festivalzomer van 2025 leverde niet alleen uitverkochte weekenden en muzikale doorbraken op, maar ook opvallende data. TicketSwap bundelde alle cijfers in de Festival Wrap-Up 2025. Uit de statistieken blijkt dat Roxy Dekker dit seizoen de meest gezochte artiest was op het platform, gevolgd door Racoon en De Bankzitters. Bij de dj’s ging Pawsa er met de eerste plek vandoor.

Loop: marketing in het AI-tijdperk
HubSpot lanceert het Loop Playbook, een nieuwe methode waarmee marketeers hun groeiambities kunnen realiseren in een tijdperk waarin AI antwoorden geeft vóórdat potentiële klanten doorklikken. Met de aanpak speelt HubSpot in op de verschuiving van verkeer en conversies weg van de traditionele eigen kanalen.

HubSpot lanceert golf aan AI-innovaties
HubSpot, grondlegger van inbound marketing, presenteerde tijdens Inbound 2025 meer dan 200 productlanceringen en updates. Daarmee wil het bedrijf go-to-market-teams helpen hun data te verbinden, effectiever te werken en AI direct in de praktijk toe te passen.

Inbound 25: nieuw groeiplaybook voor AI-marketing
Tijdens de jaarlijkse Inbound-conferentie van het bedrijf geeft HubSpot-CEO Yamini Rangan een scherpe analyse van de uitdagingen én kansen die AI voor marketeers met zich meebrengt.

Het Volksportret wil nieuwe standaard worden
Strateeg Jens Hellewaard (r) en developer Luc van den Boogaart, willen niets minder dan het marktonderzoek op zijn kop zetten. Hun startup Het Volksportret lanceert vandaag een tool die Nederland in 100 communities vangt. Daarmee kan elke marketeer in minuten sparren met zijn doelgroep. ‘We willen dé nieuwe standaard in onderzoek worden’, zeggen de oprichters.

Ayvens kiest Nxt Agency voor mobiliteits-PR
Leasemaatschappij Ayvens heeft Nxt Agency aangesteld als PR-partner om de zichtbaarheid van het merk te vergroten en zich sterker te positioneren in de transitie naar duurzame, flexibele mobiliteit. De samenwerking richt zich op het bouwen van thought leadership en het delen van expertise met corporates, het mkb en particulieren.

‘We moeten marketeers helpen wat AI echt kan betekenen’
Terwijl de AI-hype ook door de marketingwereld raast, blijft Tara de Zao nuchter en to the point. Als Senior Director Product Marketing bij Pega helpt ze marketing- en CX-leiders wereldwijd om AI concreet, schaalbaar en verantwoord in te zetten. MarketingTribune sprak met haar over taal, vertrouwen en technologie - en hoe je als compacte organisatie juist méér impact kunt maken in een complexe wereld.

Willem-Albert Bol nieuwe Country Director Azerion Nederland
Per 1 september treedt Willem-Albert Bol aan als Country Director bij Azerion, waar hij leiding gaat geven aan de Nederlandse organisatie. Bol was de afgelopen vier jaar CEO van mediabureau Abovo Maxlead en bekleedde eerder functies bij Vodafone, TBWA en DPG Media.

Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam
Het internationale technologie- en designbureau Dotdotdash opent officieel een Europese vestiging in Amsterdam. De dagelijkse leiding is in handen van twee zwaargewichten uit de creatieve industrie: Chris Henderson (r), voormalig Managing Director van AKQA, en Daniel Sytsma, voorheen global design executive bij Dentsu Creative en Hypersolid.

Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
Mediahuis E-commerce, onderdeel van Mediahuis Nederland, heeft het Thuiswinkel Waarborg Duurzaamheidscertificaat ontvangen. Daarmee wordt het bedrijf erkend voor zijn structurele en strategische aanpak van duurzame e-commerce.

PXR verkoopt advertentieruimte voor Voetbal.nl
PXR en Voetbalmedia slaan de handen ineen: vanaf 1 augustus wordt PXR verantwoordelijk voor de verkoop van online advertentieruimte op de Voetbal.nl website en app. Met deze strategische samenwerking verbindt PXR zich aan een omvangrijke en trouwe doelgroep binnen het Nederlandse amateurvoetbal.

Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
Context is niet alleen koning, het is ook een katalysator voor merkimpact. Dat blijkt uit een nieuw neurowetenschappelijk onderzoek uitgevoerd door Kinesso en Braingineers, in samenwerking met Seedtag en IPG Mediabrands.

Adpaq en OMS samen in programmatic audio
Het digitale audio platform Adpaq heeft zijn eerste grote mediapartnership gesloten met One Media Sales (OMS). Dankzij deze samenwerking wordt het programmatic aanbod van Adpaq verrijkt met de premium audio-inventory van OMS, waaronder de bekende radiomerken Radio 538, Sky Radio, Radio 10, Radio Veronica, 100% NL en SLAM!, evenals podcasts van Audiohuis, Dag en Nacht Media en Tonny Media.

Kunstenaars centraal in nieuwe campagne Holland Festival
Het Holland Festival vervolgt ook dit jaar zijn visuele koers met een gedurfde campagne waarin de kunstenaars zélf het middelpunt vormen. In samenwerking met KesselsKramer en fotografenduo Blommers/Schumm wordt voortgebouwd op de positionering ‘Groundbreaking performing arts’ die vorig jaar werd geïntroduceerd.

Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
Cheil Benelux heeft Sanne Houterman aangesteld als nieuwe Strategy Director. Ze is per direct verantwoordelijk voor de strategische leiding van het bureau en de advisering van alle klanten. Houterman komt over van Publicis Groupe, waar ze de afgelopen jaren werkte op accounts als Eneco, de Politie en de Rijksoverheid.

Van duurzame kruk tot circulaire spirit: winnaars VM Packaging Awards 2025
Tijdens een feestelijke bijeenkomst op de 24e verdieping van het nhow hotel in Amsterdam zijn de VM Packaging Awards 2025 uitgereikt. Onder leiding van presentator Renze Klamer werden acht hoofdprijzen toegekend in negen categorieën, plus één publieksprijs. Alleen in de categorie Food Vers wees de jury geen winnaar aan.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- TicketSwap onthult trends... 15-09-2025
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
- ASML investeert in AI-bedrijf Mistral 09-09-2025
- Loop: marketing in het AI-tijdperk08-09-2025
- Marketingtransfers week 36, 202505-09-2025
- HubSpot lanceert golf aan... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes