BAS Group opent in 2014 honderdduizend nieuwe Facebook-shops
- Food-en-retail
- 14 okt 2013 @ 20:31
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AffiliateE-commerce
- 14 okt 2013 @ 20:31
- Redactie Food en Retail
Tijdens het congres Klantgericht Retailen kondigde Steven Bakker, oprichter en CEO van de BAS Group, bekend van de formules dixons, MyCom en iCentre, de komst van Facebook-shops aan. Met deze Facebook-shops kunnen mensen straks hun eigen elektronica-aankopen aanprijzen bij vrienden en ook aan hen verkopen. Bij succesvolle sales kan het eigen assortiment worden uitgebreid en reclame worden gemaakt.
Honderdduizend nieuwe winkels
Bakker: 'We gaan ons winkelbestand met honderdduizend stuks vergroten volgend jaar. Mensen - klanten, maar ook eigen personeel - moeten de mogelijkheid krijgen om binnen hun eigen setting te verdienen aan de verkoop van producten van de BAS Group. Wie wil er nu niet wat bijverdienen met de producten die je zelf leuk vindt?'
De Challenge
Klanten van dixons, MyCom en iCentre krijgen de mogelijkheid om het door hun aanschafte product te gaan verkopen aan vrienden en bekenden. Dit kan via een door de BAS Group beschikbaar gestelde module, via hun eigen Facebook-account. Over iedere verkooptransactie wordt commissie ontvangen.
Bakker: 'Een mooie manier om met het product waar jij enthousiast over bent wat geld te verdienen. Het geld dat wordt verdiend, kan worden bijgeschreven op je bankrekening of worden gebruikt om je eigen Facebook-shop verder uit te breiden met assortiment of extra features. Ik zie het eigenlijk als een online game, winkeltje spelen, maar dan in plaats van virtuele punten écht geld verdienen. Dat is leuker dan Farmville toch? Ik zie ook mogelijkheden om vervolgens fabrikanten rechtstreeks aan succesvolle social verkopers te koppelen.'
Garanties
Als consumenten via Facebook gaan verkopen faciliteert de BAS Group vanuit haar moderne backoffice de uitlevering, betalingsstromen, de service en garantie. En de uitbetaling van de commissie. Het gaat mogelijk worden om aangeschafte producten via vrienden op te halen in één van de dixons, MyCom of iCentre filialen. De filialen zijn ook beschikbaar als service of retour stations voor de Facebook-transacties.
Connect & adapt
Bakker: 'Bijna al onze fysieke winkels draaien op een volledig mobiel kassa systeem. Elke wijziging wordt real-time doorgegeven aan alle iPods met ingebouwde pin terminal die als mobiele kassa’s fungeren. Hierdoor zijn onder meer voorraad-, order- en klantgegevens altijd accuraat en volledig synchroon met de webshops. Eigenlijk is ons nieuwe cloud based kassa systeem gewoon onze webshop met een pinautomaat eraan geknoopt en die samen in een iPod verwerkt. De IT systemen zijn zodanig ingericht dat klanten, ongeacht het kanaal, een optimale shopping-ervaring kunnen gaan beleven. Nieuwe retail initiatieven, zoals de Facebook-shops, kunnen hierdoor relatief makkelijk worden geïntegreerd.'
Op dit moment neemt BAS Group de vierde plaats in op de Twinkle100 met een omzet van 390 miljoen euro.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing