BAS Group opent in 2014 honderdduizend nieuwe Facebook-shops
- Food-en-retail
- 14 okt 2013 @ 20:31
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AffiliateE-commerce
- 14 okt 2013 @ 20:31
- Redactie Food en Retail
Tijdens het congres Klantgericht Retailen kondigde Steven Bakker, oprichter en CEO van de BAS Group, bekend van de formules dixons, MyCom en iCentre, de komst van Facebook-shops aan. Met deze Facebook-shops kunnen mensen straks hun eigen elektronica-aankopen aanprijzen bij vrienden en ook aan hen verkopen. Bij succesvolle sales kan het eigen assortiment worden uitgebreid en reclame worden gemaakt.
Honderdduizend nieuwe winkels
Bakker: 'We gaan ons winkelbestand met honderdduizend stuks vergroten volgend jaar. Mensen - klanten, maar ook eigen personeel - moeten de mogelijkheid krijgen om binnen hun eigen setting te verdienen aan de verkoop van producten van de BAS Group. Wie wil er nu niet wat bijverdienen met de producten die je zelf leuk vindt?'
De Challenge
Klanten van dixons, MyCom en iCentre krijgen de mogelijkheid om het door hun aanschafte product te gaan verkopen aan vrienden en bekenden. Dit kan via een door de BAS Group beschikbaar gestelde module, via hun eigen Facebook-account. Over iedere verkooptransactie wordt commissie ontvangen.
Bakker: 'Een mooie manier om met het product waar jij enthousiast over bent wat geld te verdienen. Het geld dat wordt verdiend, kan worden bijgeschreven op je bankrekening of worden gebruikt om je eigen Facebook-shop verder uit te breiden met assortiment of extra features. Ik zie het eigenlijk als een online game, winkeltje spelen, maar dan in plaats van virtuele punten écht geld verdienen. Dat is leuker dan Farmville toch? Ik zie ook mogelijkheden om vervolgens fabrikanten rechtstreeks aan succesvolle social verkopers te koppelen.'
Garanties
Als consumenten via Facebook gaan verkopen faciliteert de BAS Group vanuit haar moderne backoffice de uitlevering, betalingsstromen, de service en garantie. En de uitbetaling van de commissie. Het gaat mogelijk worden om aangeschafte producten via vrienden op te halen in één van de dixons, MyCom of iCentre filialen. De filialen zijn ook beschikbaar als service of retour stations voor de Facebook-transacties.
Connect & adapt
Bakker: 'Bijna al onze fysieke winkels draaien op een volledig mobiel kassa systeem. Elke wijziging wordt real-time doorgegeven aan alle iPods met ingebouwde pin terminal die als mobiele kassa’s fungeren. Hierdoor zijn onder meer voorraad-, order- en klantgegevens altijd accuraat en volledig synchroon met de webshops. Eigenlijk is ons nieuwe cloud based kassa systeem gewoon onze webshop met een pinautomaat eraan geknoopt en die samen in een iPod verwerkt. De IT systemen zijn zodanig ingericht dat klanten, ongeacht het kanaal, een optimale shopping-ervaring kunnen gaan beleven. Nieuwe retail initiatieven, zoals de Facebook-shops, kunnen hierdoor relatief makkelijk worden geïntegreerd.'
Op dit moment neemt BAS Group de vierde plaats in op de Twinkle100 met een omzet van 390 miljoen euro.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




