[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - eigenaar en bedenker Tante Nel Rotterdam

[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - eigenaar en bedenker Tante Nel Rotterdam
  • Food-en-retail
  • 25 mrt 2016 @ 01:01
  • 11238 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

In het 81ste deel uit onze succes-serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Kevin de Roos - eigenaar en bedenker Tante Nel Rotterdam. Hij zet een nieuw snackconcept neer en breidt uit op straat met foodtruck en buiten zitten. 'Het eerste wat nu gepland staat is ons terras. Na anderhalf jaar vechten met de gemeente zijn we samen tot een oplossing gekomen. De gehele Pannekoekstraat gaat op de schop.'

1. Stel jezelf graag voor.
Kevin de Roos, afgelopen maand 30 jaar geworden en ben de eigenaar en bedenker van Tante Nel. 


2. OK, Tante Nel, kun je aangeven wat de geschiedenis en drijfveer zijn en waar dit eethuis om draait?
Tante Nel bestaat inmiddels iets meer dan anderhalf jaar en is een ''nieuw soort'' snackbar. Letterlijk een snack/bar. Wij zijn natuurlijk allereerst een echte authentieke snackbar waar je gewoon je frietjes en snacks kunt  eten en ook zeker kunt afhalen. Wij willen natuurlijk wel iets meer zijn dan een authentieke snackbar en dat vind je terug in ons assortiment. Wij maken gebruik van net wat andere producenten/leveranciers als de meeste en maken bijvoorbeeld zelf ons stoofvlees en gehaktballen waarvoor we het Franse Limousin rund  gebruiken die wij dan weer kopen bij een scharrelslager bij ons in de buurt.  

Ook hebben wij als enige  een drank vergunning! Dit heeft er voor gezorgd dat wij niet alleen  bier en wijn mogen schenken maar ook sterke drank! Wij staan bekend om onze ruime keuze gin en tonics en onze gastvrijheid! Bij ons staat onze gast centraal en zorgen we er voor dat onze gasten zich echt gasten voelen en niet een nummertje zoals in de meeste snackbars. Zonder tevreden gasten kunnen de rekeningen niet betaald worden en ik betaal altijd graag alle rekeningen. Maar buiten het financieel aspect geeft het gewoon echt een heel goed en voldaan gevoel als je erkenning krijgt van je gasten en zoals laatst ook de media.

3. Hebben jullie voor de lancering van Tante Nel samengewerkt met reclame- of PR-bureaus? Beviel goed ja/nee/waarom?
Toen wij Tante Nel lanceerde hebben wij niet samen gewerkt met een reclame of PR-bureau. Wel hebben wij door onze oude buren in de pannekoekstraat van MR-PR ons logo laten ontwerpen. Ik had zelf het idee hoe het zou moeten worden, echter kon ik het niet uitwerken en had ik daar hulp bij nodig. En met het resultaat van ons logo ben ik meer dan blij! Iedereen in Rotterdam heeft het denk wel eens gezien en kent het ergens van. Gasten gaan zelfs op de foto met ons logo en vragen zelfs serveren mee met  ons logo et cetera.


4. Is de snack- en borrel horecamarkt in Nederland een ingewikkelde, licht graag toe? Moeilijk je hoofd boven water te houden of juist vetpot? 
Toen ik Tante Nel startte dacht ik er vrij makkelijk over. Nu een dikke anderhalf jaar verder ben ik daar wel op terug gekomen. Nou eigenlijk al voordat we waren geopend. Het is gewoon echt keihard werken! En niets komt van zelf. Het heeft ook echt wel tijd nodig. Ik denk door onze locatie en dat wij gewoon een uniek concept hebben wij zeker niet mogen klagen. Als wij dit niet hadden en een ''gewone'' snackbar hadden gestart we echt echt wel heel zwaar hadden gehad.

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn.. Wil je die delen?!
Waar ik voorral erg blij mee ben is de tevredenheid van onze gasten, de band met onze leveranciers en alle aandacht in de media! Laatst stond ik zelfs in de Snackkoerier met een hele pagina met ons frietje met Tzar Caviar. Wij hebben gestaan in onder andere AD, NRC, Metro etc maar een vermelding in de Snackkoerier is voor mij persoonlijk wel het mooist! Samen trouwens met onze vermelding in de NRC. Van de Snackkoerier krijg je erkenning uit je eigen vak gebied en van NRC was helemaal geweldig. Wat wij niet wisten was dat hun culinair recensent Mac van Dinther ons bezocht had en echt een heel mooi groot stuk had geschreven en waar hij ons een mooi hoog cijfer had gegeven.

6. Er is ook een samenwerking met Barrelproof. Wat is hier de achtergrond van? En de samenhang met het restaurant?
Barrelproof Buitique is een leverancier van ons en krijgen wij een hoop steun van. Hun leveren niet alleen de sterke dranken en speciale limonades maar helpen ons bijv ook met trainingen, bedenken van drankjes en nu laatst hebben ze ons zelf geholpen met onze nieuwe drankenkaart. Arno de eigenaar is een vriend van mij en toen ik te horen kreeg dat wij een drank vergunning kregen ben ik direct naar hem toe gestapt en gevraagd of hij met mij wilde mee denken. Nu anderhalf jaar later werken wij nog steeds graag samen met Barrelproof

7. Tenslotte: hoe gaan jullie verder? 
Het eerste wat nu gepland staat is ons terras. Na anderhalf jaar vechten met de gemeente zijn we samen tot een oplossing gekomen. De gehele Pannekoekstraat gaat op de schop en zo ook het pleintje bij ons voor. Wij wachten nu de offertes af en willen dan zo snel mogelijk gaan schakelen. Verder wil ik de puntjes op de i gaan zetten bij ons in het bedrijf en wil ik een mobiele Tante Nel gaan realiseren. Dit moet dus een mobiele snack/bar gaan worden zodat wij ook op locatie te boeken zijn. 

8. Nog ander nieuws over Tante Nel te melden?
Voor de rest is er nog niet heel veel nieuws te melden maar wij zitten natuurlijk niet stil! Ik heb al weer wat ideetjes en die zullen jullie vanzelf voorbij zien komen op bijvoorbeeld onze Facebook-pagina en misschien wel weer het nieuws...!

Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder

tekst: Peter van Woensel Kooy


   Voorbeeld van exclusieve hap bij Tante Nel


   Kevin de Roos, eigenaar en bedenker van Tante Nel, met crewlid in de zaak

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau

79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE

78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 

77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 

76. [Ondernemer van de Week] 
Iris Weges - consultant Female Health Company

75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 

74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office

73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger

72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  


71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes

70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys

69. [Ondernemer van de Week] 
Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate

68. [Ondernemer van de week]
Caroline Glasbergen - oprichter 'Fitshe' female sportshakes

67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen

66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube

65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants

64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper

63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret

62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots

61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota

60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - bedenkers RetailTheater

59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaasmakers Landgoed Kaamps

58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema

57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon

56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti

55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl

54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin

53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 

52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer

51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate

50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde - oprichters Oestercompagnie

49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger

47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades

46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director DigitasLBi en bouwer Vertu

45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - teamleider media en content ING retail

42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken