
Vinted viert tweedehands met 'New Again'
In een nieuwe internationale campagne bundelen productiemaatschappij 100% en tweedehands-platform Vinted hun krachten om hergebruik van kleding op een frisse, speelse manier onder de aandacht te brengen. Onder de noemer 'New Again' laat de campagne zien dat mode niet nieuw hoeft te zijn om als nieuw te voelen.

AI brengt James Parkinson tot leven
Stichting ParkinsonFonds en Hibou introduceren vandaag een wereldprimeur: een AI-gedreven digital human gebaseerd op James Parkinson, naamgever van de neurologische aandoening. De virtuele expert is ontworpen om betrouwbare informatie over de ziekte van Parkinson toegankelijk te maken voor een breed publiek.

Ici Paris XL kiest Aidem als TikTok-bureau
Beautyretailer Ici Paris XL heeft na een pitch met negen bureaus gekozen voor Aidem Agency als nieuw TikTok-bureau in Nederland en België. De samenwerking richt zich op het versterken van de merkpositie onder Gen Z en young millennials via een always-on contentstrategie en creatieve campagnes.

Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe campagne Annexum
Al 25 jaar biedt Annexum beleggingsfondsen voor particuliere en zakelijke beleggers. Het merk is actief in supermarkten, winkels, woningen en hotels. Met de eerste grote campagne waarin bakstenen de hoofdrol spelen, wil Annexum de belegger aanspreken.

Eurostar en Noma Bar verleiden reizigers met kunst
Eurostar heeft samen met wereldberoemd grafisch ontwerper en illustrator Noma Bar een opvallende campagne gelanceerd om reizigers te verleiden voor de trein te kiezen in plaats van het vliegtuig of de auto. De campagne, ‘Reasons to Eurostar’, werd ontwikkeld in samenwerking met bureau adam&eveDDB en benadrukt de premium reiservaring die Eurostar biedt.

De Hypotheker omarmt zelfverzekerdheid met 'Jazeker'
De Hypotheker tilt het begrip 'Jazeker' in een nieuwe campagne naar een hoger niveau. Het wordt een statement, een vibe en vooral de remedie voor de onzekerheid die veel huizenkopers de afgelopen jaren voelden.

PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
PwC presenteert vandaag wereldwijd een nieuwe merkpositionering, ondersteund door een visuele en verbale identiteit en de campagne 'So You Can'. Volgens het accountancy- en advieskantoor sluit deze update beter aan bij de huidige ontwikkelingen en de manier waarop PwC klanten helpt waarde te creëren en relevant te blijven.

We moeten offline (weer) sociaal worden, vindt Heineken
Heineken lanceerde zijn nieuwste wereldwijde campagne, waarmee het consumenten oproept om minder tijd op sociale media door te brengen en meer te investeren in echte ontmoetingen. Onder de slogan 'Social off socials' richt de bierbrouwer zich op het groeiende gevoel van digitale overbelasting, vooral onder jongvolwassenen.

Shuttel en nxt agency verlengen samenwerking
Mobiliteitsaanbieder Shuttel en PR-bureau nxt agency verlengen hun samenwerking. De afgelopen jaren hebben beide partijen intensief gewerkt aan Shuttels zichtbaarheid en positionering als voorloper in duurzame mobiliteit. Dankzij diverse media-inspanningen, met optredens op onder andere BNR, Radio 1 en Radio Veronica, heeft Shuttel zich nadrukkelijker kunnen profileren binnen de sector.

Harder Better Stronger wordt Benelux-activatiespecialist
Het Antwerpse bureau Harder Better Stronger en het Amsterdamse Juice by Harder Better Stronger gaan voortaan samen verder onder één vlag. Met kantoren in Amsterdam en Antwerpen profileert Harder Better Stronger zich als hét merkactivatiebureau voor de gehele Benelux.

MyPos versterkt Benelux-strategie met Team Lewis
MyPos, leverancier van betaaloplossingen voor het mkb, heeft PR- en marketingbureau Team Lewis ingeschakeld om zijn zichtbaarheid in de Nederlandse en Belgische markt te vergroten. Het bedrijf, opgericht in 2014, biedt mobiele pinapparaten aan waarmee ondernemers zowel fysieke als online betalingen kunnen accepteren.

Catawiki zet bewust kiezen centraal in nieuwe campagne
Catawiki, Europa’s online veilingplatform voor bijzondere objecten, lanceert eind april een nieuwe merkcampagne. Ontwikkeld door creatief bureau Wolfstreet, richt de campagne zich op het tegengeluid tegen het snelle en gedachteloze karakter van hedendaags online shoppen.

Oatly brengt havermelk en motorpower samen
Tijdens de Amstel Gold Race in Limburg vorige week verraste havermelkproducent Oatly samen met activatiebureau Chase het publiek met een opvallende campagne. Onder het motto ‘bikers supporting bikers’ deelden ruige motorrijders in Oatly EF Pro Cycling-stijl ijskoffies uit aan de duizenden wielerfans.

Stichting Het Vergeten Kind lanceert online trainingsplatform SuperCoaches
In samenwerking met creatief bureau Being There introduceert Stichting Het Vergeten Kind het online trainingsplatform SuperCoaches. Dit e-learningprogramma is ontwikkeld om jeugd- en sportcoaches te ondersteunen bij het bieden van de juiste aandacht aan alle kinderen in hun team.

Superrebel.Agency fuseert met The Best Social en Today’s Milk
In een zet die het bureau-landschap nog verder op zijn kop zet, zijn Superrebel.Agency, The Best Social en Today’s Milk officieel gefuseerd tot één krachtige, full-service creatieve agency.
![[column] Echte verhalen werken beter](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Echte verhalen werken beter
Employer branding heeft een imagoprobleem. Te vaak zien we generieke campagnes vol lachende medewerkers die zogenaamd 'passie voor hun werk' uitstralen, terwijl de realiteit op de werkvloer iets heel anders vertelt. Bedrijven investeren fortuinen in gelikte employer brandingcampagnes, maar vergeten soms de kernvraag: herkennen de eigen medewerkers zichzelf hier eigenlijk in?

Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne tijdens Koningsdag
In aanloop naar Koningsdag kiest frisdrankmerk Fritz-kola voor een opvallende samenwerking met de Amsterdamse streetartist Laser 3.14. Samen lanceren zij een guerrillacampagne die draait om saamhorigheid in tijden van toenemende verdeeldheid. De actie? Een gelimiteerde vintage kledinglijn met een maatschappelijk statement, op z’n Amsterdams, met een kunstzinnige knipoog.

Diva Agency wint internationaal PR-contract Void Interactive
Diva Agency heeft een nieuw PR-contract afgesloten met de innovatieve uitgever en ontwikkelaar Void Interactive. Na een intensieve selectieprocedure is het bureau aangesteld als lead PR agency voor alle consumenten- en B2B-communicatie in Engelstalige markten, met een focus op de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het contract heeft een initiële looptijd van twaalf maanden.

WE Fashion selecteert Springbok voor mediastrategie
WE Fashion heeft na een intensieve pitchronde gekozen voor Springbok als partner voor geïntegreerde mediaservices. De samenwerking omvat onder meer mediastrategie, media-inkoop, data-orkestratie en -modellering. De eerste gezamenlijke campagne gaat deze week van start op televisie en diverse digitale kanalen. Het pitchtraject werd begeleid door Ivonne Boumeester van 3MO.

Gamestate groeit uit tot Europese arcadegigant
In een tijd waarin bijna alles digitaliseert, is het opvallend dat juist een fysiek concept zo hard aan terrein wint. Toch is dat precies wat Gamestate doet. De moderne arcadeformule van Roel Veltmeijer is inmiddels uitgegroeid tot een internationale leisureketen en mag hij zichzelf marktleider noemen binnen de arcadebranche. Dit jaar opent de vijftigste vestiging, verdeeld over acht landen. En de ambities reiken verder. In deze aflevering van ZIGT op Groei spreken we met de CEO en eigenaar over innoveren, risico’s nemen en waarom eenvoud krachtiger is dan hightech spektakel.

TicketSwap kiest voor The Romans als lead agency voor Nederland en België
The Romans wordt niet alleen verantwoordelijk voor de creatieve campagnes rondom evenementen en samenwerkingen, maar verzorgt ook de perscommunicatie richting consumenten en zakelijke partners.
![[column] AI mist een buik](/templates/img/lazyload.gif)
[column] AI mist een buik
In ons vak is er veel discussie over in hoeverre AI het werk van creatieve bureaus gaat overnemen. In vergaande mate, denk ik, op één essentieel punt na.

EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
EY komt met haar nieuwe Nederlandse campagne ‘Vol Vertrouwen’. Dit is een lokale verdieping van de wereldwijd geïntroduceerde tagline en campagne ‘Shape the future with confidence’, die eind vorig jaar werd gelanceerd.

CZ gaat voor Ace als strategisch partner
Zorgverzekeraar CZ heeft na een uitgebreide bureauoriëntatie gekozen voor Ace als nieuwe strategische en creatieve partner. Het Amsterdamse bureau kwam als winnaar uit de pitch, waarin het zich wist te onderscheiden met een geïntegreerde aanpak voor merkpositionering, campagneontwikkeling en digitale touchpoints.

BridgeFund kiest voor Draft Digital
BridgeFund en Draft Digital bundelen de krachten in een nieuwe samenwerking op het gebied van programmatic advertising. Draft Digital gaat zowel de strategische koers bepalen als de uitvoering verzorgen van alle programmatic campagnes voor BridgeFund.

Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
Volkswagen heeft een nieuwe socialpartner gevonden in DC social. Het Amsterdamse bureau, onderdeel van Dentsu Creative, wist zich tijdens de pitch te onderscheiden met een creatieve strategie die aansluit op de tijdgeest én het merk-DNA van Volkswagen. Met als ambitie: van automerk naar social love brand.

Motorola kiest voor lifestyle met 'Live the Moto Way'
Motorola wil meer dan ooit laten zien dat technologie en lifestyle hand in hand gaan. In een nieuwe samenwerking met Modern Citizens, onderdeel van het Candid-platform, lanceert het merk de socialcampagne 'Live the Moto Way'. De opdracht: Gen Z in de Benelux raken met content die resoneert, en vooral niet aanvoelt als een standaard techcampagne.

Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
In de nieuwe campagne van Allianz Direct spelen twee nieuwsgierige alpaca’s de hoofdrol in een onverwachte maar herkenbare situatie: een vergeten handrem tijdens een selfie-moment. De campagne laat op luchtige wijze zien dat schade zo gebeurd is, maar ook net zo snel geregeld kan worden.

Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste ADCN-editie
In Theater Amsterdam vond de 59e editie van de ADCN Awards plaats, waar 63 Lampen werden uitgereikt. De grote winnaar van de avond was de campagne 'Pink Chip' van DeGiro en UN Women NL, ontwikkeld door Akqa Amsterdam. Ook Hapiness, Ace en TBWA\ Neboko boekten high scores. Hier de volledige uitslag.

Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
Look-O-Look breekt met de sleur en trakteert Nederland op een nieuwe merkcampagne waarin plezier, kleur en fantasie centraal staan. Met het nieuwe Guiding Idea ‘Pak lekker uit’, ontwikkeld door creatief bureau Selmore, nodigt het snoepmerk iedereen uit om het leven wat minder serieus te nemen.

Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Dr. Oetker heeft creatief bureau Chase ingeschakeld voor de introductie van hun nieuwe pizzaconcept Suprema – een diepvriespizza van premium kwaliteit, geïnspireerd op het Napolitaanse pizzabakkersambacht. De samenwerking ging direct groots van start met een opvallende merkactivatie op station Utrecht Centraal.

Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor groeistrategie
Dr. Hauschka, pionier in 100% natuurlijke cosmetica, werkt voortaan samen met creatief bureau Onze Kapel om het merk eigentijds te positioneren op de Nederlandse en Belgische markt. Centraal in de samenwerking staat de ontwikkeling van een strategisch, creatief concept: The Big Idea.

Contentcreatie zonder grenzen, Ambassadors lanceert Digital Doubles
Het Amsterdamse creatieve technologiebedrijf Ambassadors lanceert vandaag zijn nieuwste innovatie: Digital Doubles. Een service waarmee merken hyperrealistische digitale replica’s van producten én mensen kunnen creëren, inzetbaar voor campagnes, social content en productvisualisaties.

Starbucks kiest Kumpany voor festivalactivatie DTRH
Starbucks Chilled Coffee heeft merkactivatiebureau Kumpany geselecteerd als nieuwe creatieve partner voor de activatie rondom haar samenwerking met festival Down The Rabbit Hole (DTRH).

Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
De respondenten van merk- en campagneonderzoekbureau Commercialreview hebben de deelnemende commercials uit het eerste kwartaal van 2025 onder de loep genomen en beoordeeld op zes factoren. Van de 22 commercials kwamen er drie grote winnaars uit de bus met niet alleen het hoogste rapportcijfer maar ook hoge scores op een aantal andere factoren: ING, Welkoop en Lidl.

Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne ANWB Kinderfietsenplan
De ANWB en Ace PR lanceren een nieuwe campagne voor het ANWB Kinderfietsenplan. In tegenstelling tot eerdere, functioneel ingestoken campagnes, richt deze zich op de emotionele betekenis van een fiets voor kinderen die er geen hebben.

Act Good Report 2025: 'Creativiteit als kracht voor verandering'
Het Act Good Report wordt samengesteld door internationale non-profitorganisatie Act Responsible in samenwerking met Warc en eert campagnes die duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid promoten en het bewustzijn van sociale en milieuproblemen vergroten op een impactvolle manier. Nederland komt - nog - niet voor in het rijtje.

Marktplaats lanceert campagne rond ‘verkoopkracht’
Marktplaats wil Nederlanders inspireren om ongebruikte spullen om te zetten in middelen om hun dromen waar te maken. In de nieuwe campagne ‘Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil’ laat het platform zien hoe makkelijk en waardevol het kan zijn om te verkopen wat je niet meer gebruikt.

Dubai presenteert nieuwe campagnefilm 'Find Your Story'
Met ‘Find Your Story’ heeft Visit Dubai een nieuwe contentmarketingcampagne gelanceerd. Behalve als favo bestemming voor 'nieuw geld' en overstappers wil de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten zich veel breder profileren, namelijk ook als aantrekkelijke dienstverlener en vakantieland. Beroemdheden spelen een rol in de film.

Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
Met de slogan ‘Er zit een hardloper in ons allemaal’ lanceert Nationale-Nederlanden in samenwerking met Dentsu Creative een grootschalige landelijke campagne die heel Nederland in beweging moet krijgen. De verzekeraar wil zowel beginnende als ervaren lopers stimuleren om (meer) te gaan hardlopen, met als boodschap: met de juiste support kom je verder.

Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke merkactivatie
Gall & Gall en Natwerk trappen hun samenwerking af met een opvallende merkactivatie: de tijdelijke pop-up ‘Beachclub Bisous’ aan de Cornelis Schuytstraat in Amsterdam. De winkel, omgetoverd tot zomerse beachclub, markeert niet alleen de start van het roséseizoen, maar ook de officiële lancering van de nieuwe rosé Bisous, ontwikkeld door Bas Smit en Nicolette van Dam.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management