MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing zoals marketingdirecteuren en - managers, productmanagers en directieleden met marketing in hun portefeuille. Daarnaast is MarketingTribune interessant voor beïnvloeders in marketing zoals consultants en adviseurs.
Sales

De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor iedere marketeer
Wil je je marketingactiviteiten goed aanpakken? Ben je starter, professional, ondernemer, docent of student? Met 'De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C' (boek + online leeromgeving) krijg je uitleg van de marketingtheorie, actuele marketingmodellen en direct toepasbare formats waarmee je zelfstandig en gestructureerd aan de slag kunt gaan.

VM Packaging Awards 2025: inschrijven kan nog tot 12 februari
De inschrijving voor de VM Packaging Awards 2025 is geopend. Dé kans voor marketeers, designers, innovators en duurzaamheidmanagers om hun verpakkingsoplossingen in de spotlight te zetten. Met diverse categorieën en een prestigieuze prijsuitreiking, is dit evenement uitgegroeid tot hét moment om innovatie en creativiteit te vieren in de verpakkingsindustrie.
![[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's
Animaties zijn een krachtige manier om via creatieve storytelling je doelgroep te betrekken bij je organisatie. Een goed doordachte animatievideo kan je publiek betrekken en je merkboodschap effectief overbrengen. De afgelopen jaren is uit verschillende onderzoeken gebleken dat video een uiterst effectieve marketing en communicatie manier is om in contact te komen met je doelgroep. Het is dan ook slim om van tevoren goed onderzoek te laten doen naar hoe de perfecte animatie voor jouw organisatie er uit ziet.
![[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL
Greenwheels, pionier in deelmobiliteit, illustreert hoe samenwerking met PostNL en de inzet van een PostLab-sessie kan leiden tot significante verbeteringen in Direct Mail (DM)-campagnes en indrukwekkende conversieresultaten op de lange termijn.
![[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?
In het spanningsveld tussen economisch succes en ethische verantwoordelijkheid rijst de vraag naar de effectiviteit van sportsponsoring. Bedrijven investeren aanzienlijke bedragen om hun merken te positioneren via sportpartnerschappen. Het debat over de effectiviteit van deze inzet laait echter steeds weer op. Critici vragen zich af of sportsponsoring eigenlijk wel een duurzame reclamestrategie is of gewoon een verspild budget.
![[branded content] De marketing van CoinMart: de zoete smaak van cryptovaluta](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] De marketing van CoinMart: de zoete smaak van cryptovaluta
CoinMart – gestart in juli 2023 - is een cryptovaluta exchange in Nederland en Spanje en heeft als doel om crypto-investeringen en handel voor iedereen te democratiseren. Actuele uitdaging is om snel meer naamsbekendheid te genereren en de doelgroep te motiveren om ze als merk/bedrijf serieus te overwegen als men in cryptovaluta wil stappen.

De toekomst van fysieke retail: innovatie en ervaring
In een tijdperk waarin de digitale golven het consumentengedrag blijven omvormen, staat de fysieke winkel voor nieuwe uitdagingen en kansen. Hoe blijven traditionele winkels aantrekkelijk in het licht van de online concurrentie? Het antwoord lijkt te liggen in het creëren van onvergetelijke winkelervaringen die verder gaan dan de beperkingen van het digitale domein.
- AlgemeenNieuws Eerste 'unbottled' drankje zet...Nieuws [marketeer 230] Ivo Duits - founder...Nieuws Onderzoek: Merken zouden meer...Nieuws VIA: ‘Bureaus moeten fundamenteel...Nieuws Rob Overduin (Nima): 'Marketing is...Weblog [column] Monocultuur in marketing:...
- B2BNieuws Marketingtransfers week 37, 2025Nieuws ASML investeert in AI-bedrijf Mistral Nieuws Loop: marketing in het AI-tijdperkNieuws Marketingtransfers week 36, 2025Nieuws HubSpot lanceert golf aan...Nieuws Commercialreview lanceert Stramigo,...
- BureausNieuws Multi-Gyn kiest voor...Nieuws Christian Alexander viert...Nieuws Nieuw geluid voor nieuwe VanMoofNieuws Domino’s lanceert 13 nieuwe office...Nieuws Salsa Shop kiest Buutvrij als...Nieuws Eye Wish zet vakmanschap centraal in...
- ContentmarketingNieuws FME en We Agency lanceren...Nieuws [GPCM2025] 'De prijs was een enorme...Nieuws Univé zet kindertekeningen in voor...Nieuws Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten...Nieuws ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne...Nieuws GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos...
- DesignNieuws 6 architecten- en...Nieuws Dutch Digital Design versterkt...Nieuws Norday ontwikkelt nieuwe website...Nieuws UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van...Nieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...
- Food en RetailNieuws Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw...Nieuws Heineken 0 punt 0 bereikt 10K...Nieuws Kruidvat versterkt...Nieuws Fritz-kola introduceert Mischmasch...Nieuws Albert Heijn zet tech in tegen...Nieuws Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer...
- MediaNieuws KPN en S10 starten campagne tegen...Nieuws Donald Duck blijft populairste...Nieuws Ook Prime Video brengt Premier...Weblog [column] GenZ en de power van...Nieuws De Telegraaf bereikt zakelijke...Nieuws Onderzoek: Papieren folder blijft...
- Online MarketingNieuws KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met...Nieuws Kaart wint van appje bij verjaardagenNieuws NS Stations lanceert game met...Nieuws TikTok bereikt 200 miljoen Europese...Weblog [column] Marketingfacts Focus #7Nieuws Hoe Kia de EV3 lanceerde met slimme...
- SponsoringNieuws Hera United trapt af met top...Nieuws Beko nieuwe confidence partner van...Nieuws KPN haakt in met 'Sail together'Nieuws Viaplay start Premier...Nieuws Vitesse brengt ode aan supporters in...Nieuws Tour of Holland na 21 jaar terug met...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes