Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona: 'Ik ben fan van merken die in staat zijn een momentum te claimen'

Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona: 'Ik ben fan van merken die in staat zijn een momentum te claimen'
  • Food-en-retail
  • 16 sep 2022 @ 08:45
  • 14351 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingInterviewFood

Marieke Schoon van der Loop is Marketing Manager Brands & Innovation bij de Nederlandse frisdrankenfabrikant en -leverancier Vrumona. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

BELGIË
Ik ben born and raised in België, heb een passie voor eten en drinken aangewakkerd door mijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht en een hart voor marketing gekregen tijdens mijn kopstudie Bedrijfskunde. Via verschillende marketingrollen bij Transavia, Maaza, Douwe Egberts en PostNL, ben ik nu werkzaam voor mooie Vrumona-frisdrankmerken zoals Royal Club, Rivella, Crystal Clear, Sisi, Sourcy, Pepsi, 7Up en Rockstar.

SUIKERVRIJ
Bijna niemand wee dat 65 procent van ons assortiment frisdranken al suikervrij is!

TROTS
Ik ben trots op de digitale postzegel, de postzegel die je gewoon opschrijft. Niet mijn uitvinding, maar heb wel mee aan de basis gestaan van campagnes om Nederland er bekend mee te maken. Het is een mooi voorbeeld van hoe je een product aanpast aan de huidige digitale tijd. Ondanks dat we minder post blijven versturen, zie je dat een kaartje bij bijzondere momenten, zoals geboortes en sterfgevallen, juist die persoonlijke aandacht geeft. En dan wil je dat zo makkelijk mogelijk maken voor iedereen. Gewoon via de app een code kopen die je op de plek van de postzegel opschrijft.

STANK
Een blundertje? Tja, ik heb wel eens een theekist voor het merk Pickwick Leafs (horeca) mogen ontwikkelen, maar kwam er daarbij te laat achter dat het vilt aan de binnenkant van de kist een sterke geur afgaf wat natuurlijk niet bevorderlijk is voor de heerlijke thee-aroma’s. Kortom, hele batch afgekeurd.

CUP-A-SOUP
Ik ben fan van merken die in staat zijn om een ‘momentum’ te claimen voor hun product. En daar is ‘vier uur Cup-a-Soup’ een schoolvoorbeeld van wat mij betreft.

NASYNCHRONISATIE
Ik erger me aan nagesynchroniseerde commercials. Daar zijn internationale (af)wasmiddelen, make-up en shampoos vaak meester in.

GOEDE MARKETING
Ik hou van merken met een verhaal en geloof dus ook erg in contentmarketing. Zorg dat je als merk ergens voor staat, dat je een thema of een domein kunt claimen, vertel daarover, waardoor je fans creëert die van je merken gaan houden.

FRUSTRATIE
Welke marketing frustreert? Productontwikkeling of campagnes die niet gebaseerd zijn op consumenteninzichten en data. Want door je goed te verdiepen in waar consumentenbehoeftes liggen, kom je met producten of proposities die echt relevant zijn voor je doelgroep. En dan wordt een product gekocht! Ik merk nog te vaak dat er producten ontwikkeld worden op buikgevoel, terwijl we zo veel mooie tools hebben om uit te vinden wat een consument drijft.

MARKETINGUITDAGING
Je kunnen onderscheiden en waarde blijven toevoegen, zeker als A-merk-marketeer. Zorgen dat je producten en campagnes maakt waarbij je relevant blijft voor de consument én klant.

LOVE BRAND
Longchamps! Al sinds mijn jeugd mijn favoriete tassenmerk. Heel consistent in wie ze zijn en een uitstekende kwaliteit tassen voor alle gelegenheden.

MEDIACONSUMPTIE
Ik kijk nog best wel tv, scroll dagelijks op Instagram en lees ook graag magazines als Linda of Jan.

Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken