[marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen Group: 'Onze outlets bieden een dagje uit'

[marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen Group: 'Onze outlets bieden een dagje uit'
  • Food-en-retail
  • 7 nov 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

In onze serie [marketeer] vandaag Barbara van Schuppen, Head of Marketing Netherlands bij McArthurGlen Group, bekend van hun designer outlet centres. Volgende week trapt de kerstcampagne af in partnership met de Efteling. 'Inmiddels ontvangen we jaarlijks meer dan acht miljoen bezoekers, waarmee we uitgegroeid zijn tot de grootste outlet van de Benelux.'

1. Stel je graag voor. En wat heb je met marketing?

'Ik ben Barbara van Schuppen, Head of Marketing Netherlands bij McArthurGlen Group. Met mijn team ben ik verantwoordelijk voor de marketing van onze Designer Outlets in Roermond en Roosendaal. In 2018 ben ik bij McArthurGlen gestart als interim Senior Marketing Manager voor Designer Outlet Roermond. Ik was toen al 10 jaar actief als zzp’er in uiteenlopende marketing rollen. In die hoedanigheid heb ik bij veel mooie merken mogen werken, zoals Efteling, Philips, Microsoft, Holland Casino, Royal HaskoningDHV en ICI Paris XL. Marketing zit in alles wat ik doe: het draait om het verbinden van merken, mensen en emotie. Ik geloof dat een sterk merk niet alleen producten verkoopt, maar een beleving creëert, dit is iets wat je voelt zodra je onze centres binnenstapt.

Wat je binnen marketing niet snel tegenkomt is dat ik een MBA heb, want ik was zowel als marketeer en als vrouw ondervertegenwoordigd. Ik vind die opleiding een belangrijke troef om met marketing een brug te vormen tussen creativiteit en business impact. Marketing wordt veelal beschouwd als cost centre, maar ik heb er mijn missie van gemaakt om mensen ervan te overtuigen dat marketing een profit centre is.
Het marketingteam dat ik leid is een mix van talenten uit verschillende generaties, achtergronden en nationaliteiten. Als lid van de ‘patatgeneratie’ vind ik het geweldig om met millennials én Gen Z’ers te werken, met verschillende culturele achtergronden: het levert een rijke mix aan perspectieven en vernieuwende ideeën op. Met Nederlanders, Duitsers, een Belgische en een Chinese collega vormen we één team voor zowel Designer Outlet Roermond als Designer Outlet Roosendaal. We delen kennis, ideeën en creativiteit. Het zijn allemaal harde werkers, we noemen onszelf niet voor niks de Champions League van retail. Wat ons bindt, is energie, humor en de drive om elke dag beter te worden.'

2. Kun je kort de geschiedenis en purpose van jullie best in class designer outlet centre in Roermond schetsen? 

'Met de komst van de McArthurGlen designer outlet centres in Europa werd een compleet nieuw outlet concept geïntroduceerd, met stijlvolle winkels in een mooie en aangename omgeving. Designer Outlet Roermond opende in 2001 als eerste McArthurGlen-locatie in Noord-Europa. Inmiddels ontvangen we jaarlijks meer dan acht miljoen bezoekers uit meer dan 100 landen, waarmee we uitgegroeid zijn tot de grootste outlet van de Benelux. Het is ons doel om designer fashion toegankelijk te maken voor iedereen, in een inspirerende omgeving waar de mooiste merken en beleving samenkomen.

Volgend jaar bestaan we al 25 jaar en tikken we de 8,5 miljoen bezoekers aan, een record voor de outlets in ons portfolio. Dat is natuurlijk niet in een keer gebeurd. Toen de outlet in 2001 opende was het een centre met ongeveer 21.000 m2 winkeloppervlakte. Dat noemen we fase 1. Daarna zijn er nog 3 fases geopend, de laatste in 2017. In totaal telt de outlet nu een winkeloppervlakte van bijna 47.000 m2.
Echte game changers voor Roermond waren de opening van winkels als Polo Ralph Lauren en Tommy Hilfiger, maar het was vooral de infrastructuur met de aansluiting op de A73 in 2008 die van groot internationaal belang was, want die ontsluit het Ruhrgebied.
We trekken regelmatig grote volumes aan, in het verleden leverde dat op meerdere dagen file op in en rond Roermond omdat de infrastructuur niet op zulke grote volumes was berekend. We hebben in 2017 een parkeergarage geopend zodat de parkeercapaciteit is vergroot naar maar liefst 6.000 plekken. En samen met de gemeente hebben we een paar jaar geleden fors geïnvesteerd om de bereikbaarheid van zowel ons centre als de binnenstad te verbeteren, zodat inwoners en binnenstadondernemers geen last hebben van ons. Door de aanpassingen zijn de files sterk gereduceerd tot slechts een aantal dagen per jaar.'

3. Kun je iets meer over de achterliggende keten vertellen? Zoals over doelgroep, oorsprong en bereik?

'Roermond ligt geografisch op een ideale plek. Binnen een straal van 90 minuten rijden wonen ruim 25 miljoen mensen, waarvan de helft in Duitsland. Wij zijn met onze campagnes dan ook actief in Duitsland, Nederland en België. En voor Roosendaal in Nederland en België, hoewel we het aandeel Duitsers gestaag zien toenemen in Roosendaal.
Elke markt vereist een andere aanpak, zo verschilt de mediaconsumptie enorm per markt. Duitsland is bijvoorbeeld veel verder met data-driven targeting in de fysieke ruimte, dan de andere twee markten. Maar die bieden weer andere kansen, vooral binnen digital.  
Natuurlijk hebben wij ook een doelgroep, maar uiteindelijk heeft iedereen kleding nodig, en het liefst wil je voor hetzelfde of minder budget meer kleding kunnen kopen. En dat kan bij ons. De grootste groep shoppers is 18-29 jaar met een aandeel van 30%, op een gedeelde tweede plaats met beide 19% staan de groepen 30-39 jaar en 40-49 jaar.

Designer Outlet Roermond behoort tot de top van outlets van Europa. Dit jaar verwachten we af te sluiten met ruim 8,4 miljoen bezoeken, een nieuw record sinds onze opening in 2001. Wat veel mensen niet weten, is dat we daarmee meer bezoekers trekken dan De Efteling en Keukenhof samen. Ik vind het echt bijzonder dat we zo’n internationaal succesverhaal gewoon in eigen land hebben.
Terwijl Roermond behoort tot de succesvolste outlets van Europa, is Designer Outlet Roosendaal inmiddels ons snelst groeiende centre. Toch heeft ook de reputatie van Roosendaal een tijdlang onbedoeld invloed gehad op hoe mensen naar Roermond keken. Toen we het centre in 2017 overnamen van Rosada Fashion Outlet, kampte het met forse leegstand, slechts 75 procent bezetting, en een weinig onderscheidend merkenaanbod. Dankzij de slagkracht van McArthurGlen konden we het centre nieuw leven inblazen. In 2019 openden merken als Tommy Hilfiger en veranderden we de naam naar Designer Outlet Roosendaal, ondersteund door een grote rebrandingcampagne waarin we vooral de nabijheid van Rotterdam en Antwerpen benadrukten.

Toch merkten we dat veel consumenten nog steeds het oude beeld van Rosada in hun hoofd hadden. Daarom hebben we in 2024, samen met FCB Amsterdam/McCann, een nieuwe merkcampagne gelanceerd: Shoppiness. Waar we eerst wilden dat mensen de naam Rosada zouden vergeten, streven we er nu naar dat ze er weer een positieve associatie bij krijgen. Shoppiness vertaalt winkelgeluk op een jonge, speelse manier, een mix van shopping en happiness, vol kleur, energie en humor. De campagne was sterk aanwezig in digital video en DOOH, en heeft de perceptie van favoriete merken, geweldige kortingen en plezierig winkelen duidelijk versterkt. We zien groei in alle segmenten, met name in het Nederlandse verzorgingsgebied en bij jonge doelgroepen zoals Gen Z, waar merkgebruik en bezoek dubbelcijferig zijn toegenomen en het lapsed aandeel fors daalt.'

 4. OK. Jullie gaan ook samenwerkingen aan nu met de Efteling. Waarom en wat hoop je hiermee te bereiken?

'Ons doel is niet alleen om veel bezoekers aan te trekken, maar vooral om mensen een ervaring te bieden die hen doet terugkomen. Het centre moet een beleving neerzetten die zó bijzonder is, dat mensen er vanzelf over praten en het anderen aanraden. Mond-tot-mondreclame blijft uiteindelijk de krachtigste reden om ons te bezoeken.
Voor het kerstseizoen pakken we altijd groots uit. Zo hebben wij sinds vorig jaar met 30 meter de allergrootste kerstboom van Nederland. Je waant je bij ons in een Christmas Wonderland: elke paar meter is er wel iets dat mensen zó mooi vinden dat ze er een foto van willen maken. Je ziet het de hele dag door gebeuren, en dat gevoel van verwondering is precies wat we willen oproepen. Toch streven we er elk jaar naar om het nog beter te doen. Zo ontstond vorig jaar het idee om de Efteling te vragen om een extra vleugje magie toe te voegen aan ons kerstseizoen. Zij zijn de absolute meesters in beleving, dus wie beter dan de Efteling om dat samen mee te doen?
De Duitse markt is veruit onze grootste, en juist dat maakt de samenwerking met de Efteling zo interessant. Wij bieden hen unieke zichtbaarheid bij een groot Duits publiek – een markt waarin zij graag verder willen groeien – terwijl wij onze positie in Nederland en België versterken. In die markten heeft de Efteling een uitzonderlijk sterke merkbekendheid en reputatie. Iedereen weet: als de Efteling ergens haar naam aan verbindt, dan staat dat garant voor kwaliteit, beleving en verwondering.
In Roosendaal hebben we een soortgelijke samenwerking met Studio100, maar dan alleen voor het entertainment. Voor Roosendaal als centre op de grens tussen Nederland en België is Studio100 natuurlijk een hele sterke partner.'

5. Wanneer gaat de actie in en hoe gaat deze eruit zien?

'Op donderdag 13 november 2025 trappen we het kerstseizoen officieel af met ons jaarlijkse Turn on the Lights-event. Dit jaar wordt de volledige show geregisseerd door de Efteling. We starten bij de grote kerstboom, waar de Efteling-bewoners het publiek meenemen in een betoverende openingsshow en samen met de kerstman de verlichting ontsteken. Sinds vorig jaar hebben we een kunst-kerstboom die volledig DMX-controlled is, waardoor de lichtshow perfect meebeweegt op de muziek. Aansluitend trekken er twee Efteling-parades door het centre, zodat zoveel mogelijk bezoekers kunnen meegenieten van het spektakel. En vanaf dat moment, tot het einde van de kerstvakantie, brengen we in de laan tussen Starbucks en Polo Ralph Lauren na zonsondergang elk half uur een licht- en muziekshow, gecomponeerd door de huiscomponist van de Efteling. Ook zullen er net als vorig jaar enkele fotospots in Efteling thema geplaatst worden, zoals de rode XL sloffen van Pardoes en de muziekpaddestoelen.' 

6. Is de markt waarin jullie zitten een pittige? Waarin schuilt de concurrentie?

'Dat valt mee. Onze belangrijkste concurrenten zijn e-commerce en binnensteden. Veel mensen hebben behoefte aan sociale verbinding, aan tijd met elkaar doorbrengen. Onze centres bieden een compleet dagje uit. Samen shoppen, koffiedrinken of een hapje eten is altijd gezelliger dan thuis op de bank met een laptop op schoot. 

Bezoekers ervaren bij ons een winkelomgeving van hoog niveau: veilig, schoon, groen en perfect onderhouden. We investeren daar bewust in, omdat de totale beleving bijdraagt aan wat ons onderscheidt. Je shopt bij je favoriete merken in een mooie setting, met hoge kortingen. Juist in tijden waarin prijzen overal stijgen, bieden wij een plek waar kwaliteit, merkbeleving en waarde samenkomen. Een dagje uit dat voelt als verwenmoment én slimme aankoop tegelijk.'

7. Speelt retailmedia een rol in jullie bedrijfsvoering? Hoe? Wat kunnen adverteerders hiermee?

'Ja, uiteraard adverteren we zelf op die wijze. En het is ook mogelijk binnen onze eigen kanalen en op ons terrein, maar dat is nu nog exclusief voorbehouden aan onze eigen huurders en partners zoals de Efteling.' 

8. Tenslotte nog ander marketingnieuws dat je wilt delen?

'Jazeker. Op groepsniveau is er veel in beweging. Onze Group Marketing afdeling in Londen heeft na een uitgebreide pitch Monks in Amsterdam geselecteerd als nieuwe creatief lead agency. Vanaf 2026 zullen zij onze campagnes ontwikkelen. Monks heeft onlangs twee AI Excellence Awards gewonnen, en dat zegt alles over de richting die we opgaan: een transitie van traditionele producties naar een datagedreven, modulair contentplatform dat meer ruimte biedt voor lokale creativiteit en snelheid in adaptatie.

Ons mediabureau is Wavemaker, waarmee we grote stappen zetten in de verschuiving naar data-driven kanalen. Binnen onze sector waren we een van de first movers op Smartly, wat niet alleen leidde tot groei in bereik, maar ook tot een aanzienlijke daling in CPM. In Duitsland werken we bovendien met Cross Channel — een innovatief product voor digital out of home en connected TV. De technologie bepaalt dynamisch op welk kanaal, op welk moment en met welke asset we zichtbaar zijn. Bij mooi weer bijvoorbeeld in winkelstraten en stations, bij slecht weer juist in sportscholen, langs de weg of via streamingplatforms. Zo zetten we onze mediabudgetten slimmer en effectiever in.

We staan aan de vooravond van een enorme verschuiving in hoe we content creëren en personaliseren. We willen al langer meer flexibiliteit, en tegelijk willen we zo veel mogelijk laten zien van onze merken en trends, maar ook de centres zelf zodat mensen beter begrijpen wat ze kunnen verwachten. AI gaat daarin een steeds grotere rol spelen, niet als vervanging van creativiteit, maar als versneller. We experimenteren met tools waarmee we op basis van data automatisch varianten kunnen maken per doelgroep of taal. Zo kunnen we lokale relevantie combineren met merkconsistentie, en dat is in onze internationale context echt game changing.'

Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll door de linkjes hieronder

tekst Peter van Woensel Kooy 


Impressie van de oulets tegen Kersttijd (bron foto's: Coebergh)

Barbara van Schuppen, Head of Marketing Netherlands bij McArthurGlen Group

De 234 eerdere interviews uit deze serie
234. [marketeer 234] Martijn Uittenbogaard - marketeer Bol-Grote-Speelgoedboek
233. [marketeer 233] Geert Janssen - merkverantwoordelijke Maes notarissen
232. [marketeer 232] Tim Ariesen - CroudX
231 [marketeer 231] Simon Koolstra - strateeg en wiskundige Rewire ai
230 [marketeer 230] Ivo Duits - founder Ivono
229 [marketeer 229] Lotte Botman - Hoofd Marketing '365 Dagen Succes'
228 [marketeer 228] Marnix Stokvis - co founder Aquablu
227 [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
226 [marketeer 226] Jasper Spaargaren - CMO Flowerfarm
225 [marketeer 225] Reinout Koot - oprichter The Boxspring Club
224 [marketeer 224] Kaini Sensa Koole - oprichter Parfumello
223 marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
222 [marketeer 222] Age Sluis - marketeer Kindergarden
221 [marketeer 221] Lennart van Bolderick - founder Boldwool
220 [marketeer 220] Rob Soeterbroek - Sales Friesland Campina / Chocomel
219 [marketeer 219] Annemiek Neefjes & Eric Razenberg - Taalklasse
218 [marketeer 218] Niels & Marielle Smit - oprichters Sjumo
217 [marketeer 217] Joost Pronk - trade marketing manager Disaronno
216 [marketeer 216] Annette Reijersen van Buuren - marketeer Pathe Theatres
215 [marketeer 215] Marlies van Iterson- founder en director Pineut
214 [marketeer 214] Diederik Broekhuizen - Best Social Awards
213 [marketeer 213] Thijs Gussenhoven - marketeer Amstel
212. [marketeer 212] Kaaren Davoli - Roseman Labs
211. [markeeer 211] Caroline Rigo - ceo en founder Rigorgeous
210. [marketeer 210] Sander de Klerk - co founder The Good Roll
209. [marketeer 209] Steven Kesler - co founder My Way
208. [marketeer 208] Paul Woltering - partner Woedend
207. [marketeer 207] Brenda Smith - director marketing cx & cmo AS Watson
206. [marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
205. [marketeer 205] Marc Vekemans - Head of Marketing bij Boldking
204. [marketeer 204] Els Dijkhuizen - cmo Heineken
203. [marketeer 203) Arina Abbring - Marketing Manager van NewForrest
202. [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur Fatboy
201. [marketeer 201] Niels van den Bergh - oprichter MintBlue
200. [marketeer 200] Chiel van Leeuwen - hoofd D&C Bijenkorf
199. [marketeer 199] Thijs Ekelschot - international marketing director Velux
198. [marketeer 198] Valerie Vos, country business lead van The Vegetarian Butcher
197. [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur Philips
196. [marketeer 196] Patrick Kuijsters - CMO ABN Amro Nederland
195. [marketeer 195] Andrea Rigoni - ceo foodmerk Rigoni di Asiago
194. [marketeer 194] Glenn Balak: co-founder en CCO Menoki
193. [marketeer 193] Nikita Lensink - marketingdirector Thuisbezorgd.nl
192. [marketeer 192] Ilse van Loon - Brand & Communication Stoov
191. [marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - van Ideapreneurs
190. [marketeer 190] Mathieu Veldhuijzen - Grote Speelgoedboek Bol
189. [marketeer 189] Laura Simons - sr brand Koninklijke Peijnenburg
188. [marketeer 188] Andy Shovel: co-founder van This plantbased
187. [marketeer 187] Gavin Arm - founder en ECD Positivity Branding
186. [marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
185. [marketeer 185] Floris Smits - marketingmanager Optisport
184. [marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
183. [marketeer 183] Melvin Klink - cd SpecialistenNet
182. [marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
181. [marketeer 181] Perzia Malayeri - designer fashionlabel Perzia.nl
180. [marketeer 180] Paula Jap Tjong - promotor Knuffel en Stoelyoga
179. [marketeer 179] Michelle Rienks - marketeer Univé
178. [marketeer 178] Flo van Haastrecht & Zoe van Helvoirt - BeeGrateful
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketeer Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeur Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq'

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken