PLUS Angry Birds: 'Stapel ze allemaal'
- 15 jul 2016 @ 11:49
- Sales
Opdrachtgever: PLUS Supermarkten Doelstelling: Het verhogen van de bezoekintentie Bureau: Initiative, JWT, Energize Type: Een volledig geïntegreerde campagne
Wie kent ze niet; de immens populaire en kleurrijke vogeltjes genaamd Angry Birds. Vanaf mei waren ze te zien in een heuse bioscoopfilm. Door via een slimme campagne hier op in te spelen, realiseerde PLUS een ongekend succesvolle actie. Bij elke € 15 euro aan boodschappen kreeg je een gratis Angry Birds-poppetje. In totaal kon je zo sparen voor 25 verschillende stapelbare karakters en een verzamelbox. De focus van de campagne lag op kids. Op Snapchat moedigden vloggers de kinderen aan om mee te doen aan de stapelgekte (#stapelgek). De beste stapelaars werden beloond met een verzamelbox met al de 25 karakters, gesigneerd door de bekende vloggers. Het was de eerste keer dat PLUS op deze manier samenwerkte met populaire influencers. De campagne werd verder breed ondersteund in zowel de eigen kanalen als op Kids TV, radio, abri’s, Instagram en Youtube en display advertising.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers