[podcast] Crunch #20: Holtkamp over de beroemdste kalfskroket van Nederland

[podcast] Crunch #20: Holtkamp over de beroemdste kalfskroket van Nederland
  • Food-en-retail
  • 20 feb 2020 @ 11:59
  • 14719 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodPodcastMarketing

In de podcast-serie Crunch interviewt foodjournalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food, media en marketing. Met vandaag twee gasten, banketbakker/ krokettenmaker Cees Holtkamp en Nico Meijles, eigenaar van de horeca-tak van Holtkamp.

Holtkamp is een begrip als het om kroketten gaat. Food-grootheden als culinair journalist Johannes van Dam en de Engelse chef Yotam Ottolenghi prijzen deze kroket der kroketten. In de wereld van kroketten zijn vele partijen actief. Met merken van naam en faam die inmiddels veelal in handen zijn van grote concerns en private equity partijen zoals Van Dobbe en Kwekkeboom. Maar Holtkamp is nog steeds zelfstandig en koestert de ambachtelijke wijze van produceren.

Je hoort in deze uitzending:

* Over wat het verschil is tussen de kroketten van banketbakkers en die van slagers

* Hoe Cees Holtkamp vijftig jaar geleden de Holtkamp-kalfskroket (volgens hem met een ‘Q’ geschreven) ontwikkelde

* En hoe deze banketbakker, in de hevig concurrende markt van krokettenmakers, na al die jaren nog steeds floreert.

Beluister de podcast via Soundcloud hier onderop!
(PvWK)

Crunch is een co-productie van foodjournalist Marcus Polman, MarketingTribune en Het PR Bureau.


Patissier Nico Meijles aan de slag met de beroemde Holtkamp garnalen croquetten

EERDERE UITZENDINGEN
[podcast] Crunch #1 - Fish Tales
[podcast] Crunch #2 - De Hippe Vegetariër 
[podcast] Cruch #3 - Hiske Versprille en culi-recensies
[podcast] Cruch #4 - W-Hotel over hotels in 020
[podcast] Crunch #5 - Foodstart ups hebben de toekomst
[podcast] Crunch #6 - bestseller-chef Yotam Ottolengi
[podcast] Crunch #7 - Foodretail meets Foodservice
[podcast] Crunch#8 - Harald Lek over Marqt en foodtrends
[podcast] Crunch#9 - Mister Kitchen en AH
[podcast] Crunch#10 - Bright Kitchen over succes dark kitchens
[podcast] Crunch#11 - Too Good To Go versus voedselverspilling 
[podcast] Crunch #12: Waar zijn de foodtrends van 2025?
[podcast] Crunch #13: Watch out McDonald's: here comes... Jack Bean
[podcast] Crunch #14: Hoe Manon van Essen met Magioni Pizza de wereld verovert
[podcast Crunch #15] Vegetarische Slager over de verkoop aan Unilever 
[podcast Crunch #16] Leon de Winter lanceert Low Carb friet
[podcast Crunch #17] Over The Fork, de grootste restaurantsite van Nederland
[podcast Crunch #18] Gijsbregt Brouwer over De Buik van Rotterdam
[podcast Crunch #19] Over de samenwerking Holland America Line en Librije



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken