
C&A richt onlineshop samen met Dept opnieuw in
Fashionretailer C&A heeft samen met bureau Dept zijn online shop opnieuw ingericht. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan.

KEYNOTE NMD2022 Dr. Grace Kite: 'We are data people with people skills'
Dr. Grace Kite is Founder & Managing Director van Magic Numbers, auteur op marketingweek.com en WARC én openingskeynote van Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Advertentieplatform GumGum helpt met opstellen richtlijnen branche
Digitaal advertentieplatform GumGum sluit zich aan bij de Global Alliance for Responsible Media (GARM) en levert expertise op het gebied van context, merkveiligheid en geschiktheid voor de standaardisatie-inspanningen van de branche.

Trustpilot verwijdert miljoenen nepbeoordelingen
Reviewplatform Trustpilot zegt in zijn tweede transparantierapport 2,7 miljoen nepbeoordelingen van het platform te hebben verwijderd. Dit komt neer op 5,8 procent van het totaal aantal achtergelaten reviews in 2021.

Mandy Merks van Validators naar ProRail
Marktonderzoeker Mandy Merks verkast van researchbureau Validators naar ProRail, waar zij de rol van Data-analist Communicatie gaat bekleden.
![[branded content] ‘New York Pizza is hét perfecte merk om te experimenteren met innovatieve online marketingacties’](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] ‘New York Pizza is hét perfecte merk om te experimenteren met innovatieve online marketingacties’
Het geheim van de langdurige samenwerking tussen New York Pizza en de Level Up Group? De focus van het online marketingbureau op nieuwe ontwikkelingen en het Nederlandse pizzamerk dat experimenteren niet uit de weg gaat.
![[onderzoek] Meer dan helft consumenten haakt af zonder gewenste bezorgoptie](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Meer dan helft consumenten haakt af zonder gewenste bezorgoptie
Bezorging is een van de grootste spelbrekers voor Nederlandse consumenten die shoppen via een marktplaats. Uit onderzoek van Sendcloud blijkt dat meer dan de helft (60%) van de consumenten niet via een marktplaats zou bestellen als deze niet de gewenste bezorgoptie aanbiedt.

7 vragen aan Rick van der Molen (Head of Digital Marketing C&A)
Rick van der Molen, Head of Digital Marketing bij C&A in Europa, geeft een bijzonder kijkje in de keuken inzake datastromen en de digitale toepassingen bij het internationale familiebedrijf C&A. ‘Consumenten worden terecht kritischer over welke gegevens ze willen delen.’

Samantha van Wijk met ‘Sam’s Race Stories’ op Allsportsradio
Sportzender Allsportsradio start op woensdag 25 mei 2022 met het nieuwe auto- en motorsportprogramma ‘Sam’s Race Stories’. Het programma wordt gepresenteerd door Samantha van Wijk.

Nieuwe podcast over influencermarketing zoekt zakelijke luisteraars
Marketing- en PR-bureau Vertigo 6 en podcastproducent De Podcasters lanceren De Influencermarketingpodcast. Deze podcast benadert influencermarketing vanuit het perspectief van zowel adverteerders als influencers en is bedoeld voor zakelijke luisteraars

Monitor consumentengedrag: consumenten dansen op de vulkaan
Corona ligt achter ons, maar de onzekerheid blijft. We dansen weer en genieten van het leven, want de behoefte aan plezier is groot. Het economisch tij lijkt echter onzeker, hoe gaat de marketeer daarmee om?

Martijn Keesmaat van Hooghoudt: 'Merken vinden het lastig om in deze tijd relevant te zijn'
Martijn Keesmaat is Directeur Marketing, Sales en Innovatie bij Familiedistilleerderij Hooghoudt. Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt hij over ‘hoe een fout een meesterzet bleek’. Ter kennismaking reageert hij op een aantal steekwoorden.

Thomas Luberti van Wijnvoordeel: Als je meer dan 7 van de 10 dingen goed doet, neem je te weinig risico
Thomas Luberti is verantwoordelijk voor Marketing & Monetisatie van Wijnvoordeel, onderdeel van e-Luscious, de partij achter onder meer Koffievoordeel, Wijnbeurs, Colaris en VoorMijnDier. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert hij op een aantal steekwoorden.

Validators: 'Consumenten zijn op een hele andere manier met merken bezig dan wij vakidioten'
Jelmer Wit (links op de foto), Client Consultant, en Bart Massa (rechts op de foto), Business Manager, spreken samen namens communicatie- en merkonderzoekbureau Validators tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

UITSLAGEN ESPRIX 2022: Goud voor Hak en Apenkooi Events
Honderdtwintig marketeers, strategen, producers en creatieven kwamen gisteren, donderdag 18 mei, bij elkaar voor de uitreiking van de Esprix Awards in het Felix Meritis. De grote winnaars waren dit jaar Hak met Het helpende bord en Apenkooi Events met Unmute Us, die ieder twee keer werden bekroond en allebei een gouden award in ontvangst mochten nemen.

Google en Twitter niet aansprakelijk voor nepadvertenties met BN'ers
Google en Twitter zijn niet aansprakelijk voor nepadvertenties en neptweets over cryptovaluta waarin de naam en/of foto van bekende Nederlanders zijn gebruikt. Dat heeft de rechtbank Amsterdam bepaald in twee zaken die door onder andere Jort Kelder waren aangespannen.

ACM verduidelijkt regels voor platformbedrijven en online ondernemers
Online platforms, zoals marktplaatsen, zoekmachines en boekingssites, hebben meer duidelijkheid nodig over de invulling van de Platform-to-Business-verordening. Dat blijkt uit een marktverkenning die de Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft gedaan.

'Kinderen onbeschermd tegen voedselmarketeers'
De EU komt enthousiast met een update van tien jaar oude aanbevelingen, maar elk land moet er wel zelf mee aan de slag. Volgens de WHO heeft het voedselmarketingbeleid intussen 'niets' opgeleverd.

De Grand Prix Content Marketing is terug!
De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe partner, nieuwe jury en nieuwe categorieën. Samen met Het Genootschap van Contentstrategen reikt MarketingTribune begin oktober de Grand Prix Content Marketing Awards uit, de enige echte prijzen voor de beste cases op het gebied van contentmarketing.
![[branded content] Zo ontwerp je een succesvolle direct mail](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Zo ontwerp je een succesvolle direct mail
Hoe bepalend is de vormgeving van je direct mail voor het succes ervan? En welke vormgevingskenmerken hebben het meeste effect? MetrixLab heeft hier onlangs in opdracht van PostNL onderzoek naar gedaan. Daaruit blijkt dat met aandacht vormgegeven direct mail positief opvalt. Het is dus zeker interessant je te verdiepen in de verschillende uiterlijke kenmerken en de keuzemogelijkheden.

Marketingfacts lanceert nieuwe website
Collega-website Marketingfacts.nl viert een feestje: hun vernieuwde, of beter gezegd: totaal nieuwe, verbeterde, snellere, makkelijkere, mooiere, kortom, in goed Nederlands: better and improved website is online. Tsjokvol met 40.000 postings en 3.000 bloggers.

Regels en toezicht voor influencers met meer dan 500.000 volgers
Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de Mediawet. Influencers, bureaus en adverteerders zijn blij dat er duidelijkheid is.
![[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'](/templates/img/lazyload.gif)
[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'
Lotte Heijnis, senior brand manager AGU en inmiddels 6 jaar aan boord, was al eerder CMO bij AGU, fabrikant van regen- en fietskleding en fietstassen in Alkmaar. Haar huidige rol als merkenbouwer en sponsormanager past haar echter beter.

Blue Field Agency: 'De CMO wordt een Chief Connecting Officer'
CEO Barbara Keurntjes en Chief Data & Insights Officer Job van den Berg, beiden van Blue Field Agency, presenteren samen tijdens Nima Marketing Day 2022.Een korte kennismaking en sneak preview.

Markteffect en Bitvavo : Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld?
Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk.

Fuze Tea viert kracht van fusie met Made of Fusion campagne
De eerste wereldwijde creatieve campagne voor het merk Fuze Tea, genaamd ‘Made of Fusion’, brengt een ode aan de verschillen en contrasten van mensen en de wereld waarin zij leven.

Dossier Contentmarketing
Is er nog marketing buiten contentmarketing? Een kort TikTok-filmpje, maar een podcast van 40 minuten kan ook. Of een longread van 10 minuten, een how-to op YouTube, foto’s op Instagram. Allemaal vormen van contentmarketing met als doel de aandacht te trekken én vast te houden. Hoe bepaal je wat je waar plaatst? Kun je elke content op elk kanaal kwijt? Contentspoiler: aan het einde van dit verhaal helaas geen eenduidig antwoord.
![[branded content] 10 jaar Talpa Social: hoe content makers de mediawereld hebben veranderd](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] 10 jaar Talpa Social: hoe content makers de mediawereld hebben veranderd
Talpa Social vertegenwoordigt de populairste premium content creators van Nederland en bestaat inmiddels 10 jaar. Het iconische StukTV, Nieuwe Gasten (de voortzetting van Gierige Gasten), TV 538 en meerdere influencers zoals Nienke Plas, Gio Latooy, Iris Enthoven en Hanwe Chang zijn enkele succesvolle merken en talenten van Talpa Social.

Musk zet overname Twitter op pauze
Elon Musk heeft de veelbesproken overname van Twitter in de wacht gezet. Dat tweet de CEO van Tesla. Aanleiding is een bericht van het platform zelf over de hoeveelheid nep-accounts eerder deze maand.

Nieuwe campagne 'nudged' consument naar biologisch
De nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ moet consumenten door ‘nudges’ in online en fysieke supermarkten stimuleren om vaker biologisch te kopen.

Traffic Today: 'Praktijkvoorbeelden zijn handig om niet steeds opnieuw zelf het wiel te hoeven uitvinden'
Content en E-mail Marketeer Koen van Veen en Content Marketeer Sara de Rouw presenteren samen tijdens Nima Marketing Day 2022 namens onlinemarketingbureau Traffic Today. Een korte kennismaking.
![[onderzoek] MKB noemt digitalisering als positieve impact van pandemie](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] MKB noemt digitalisering als positieve impact van pandemie
De coronacrisis heeft volgens vier op de tien mkb-bedrijven in de zakelijke dienstverlening een positieve impact gehad op de digitalisering binnen hun bedrijf.

Mijn Marketing: Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Marthijn van Oostveen is freelance online marketeer en sinds kort eigenaar van de webwinkel Houtwarenhuis.nl, waarvoor hij zelf ook producten maakt. Voor onze rubriek Mijn Marketing reageert hij op een aantal steekwoorden.
![[branded content] Word toekomstbestendig: tips van experts om jouw first-party data strategie op te zetten](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Word toekomstbestendig: tips van experts om jouw first-party data strategie op te zetten
Het kader waarin datagedreven marketing wordt toegepast zal in 2023 drastisch gaan veranderen. Ingegeven door de aangescherpte privacywetgeving zal de manier waarop bedrijven klantgegevens kunnen verzamelen, duidelijke grenzen krijgen. Met het verdwijnen van third-party cookies verandert daarmee de manier waarop klanten met gepersonaliseerde informatie bereikt kunnen worden. De noodzaak tot het creëren van een first-party data strategie is daarmee hoger dan ooit tevoren. Hoe ziet zo’n strategie eruit en wat heb je nodig om jouw strategie op te zetten? Leer van de tips van experts.

Ipsos en Bugaboo: 'Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken'
Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique.

Vista onderzoekt toekomst kleine winkels in de metaverse
In een nieuw onderzoek van Vista, de ontwerp- en marketingpartner van kleine bedrijven over de hele wereld, is onderzocht wat het Nederlandse publiek van het metaverse vindt en of dit mogelijkheden heeft als toekomstig platform voor online shoppen. En daarmee de overlevingskansen van kleine en middelgrote fysieke winkels vergroot.
![[BCE] 3 keynotes over matchmaking, contentstrategie en game-skills](/templates/img/lazyload.gif)
[BCE] 3 keynotes over matchmaking, contentstrategie en game-skills
Tijdens het zestiende Branded Content Event in successie, georganiseerd door 3MO, MarketingTribune en BBP Media, was het 's ochtends in de uitverkochte Fabrique naast een vrolijk weerzien ook kennis en cases opzuigen met keynotes Alfred Levi, Vincent Mirck en Kelly Siemons.

Wunderkind betreedt Nederlandse markt
Het van oorsprong Amerikaanse Wunderkind betreedt per direct de Nederlandse markt. Het bedrijf biedt performance gedreven marketing voor online retailers. In Europa werkt Wunderkind onder meer voor Scotch & Soda, G-Star RAW en Clarins.

Rodi Media kiest voor Opt Out Advertising
Opt Out Advertising, sinds 2021 actief met no-consent toepassingen voor de online advertising branche, start een samenwerking met Rodi Media, een uitgever van lokale nieuwsplatformen.

Hellmann's lanceert campagne vanuit de straten van NYC
Na een merkpositioneringstraject voor de Nederlandse markt gaat mayomerk Hellmann’s met een YouTube-serie - in samenwerking met Blauw Gras en Glasnost - terug naar de plek waar het allemaal begon: de straten van New York. Nizar Ben Messaoud van Hellmann’s: ‘. 'Het is voor het eerst dat we voor Hellmann’s een lokale campagne produceren.'

Musk: meer betalende abonnees, minder advertenties op Twitter
Elon Musk, die een bod heeft gedaan om Twitter over te nemen, zet in op meer betalende abonnees om de omzet te verhogen. Inkomsten uit advertenties zouden een kleiner deel van de omzet moeten gaan uitmaken. Dat meldt de New York Times op basis van een pitch die de krant zou hebben ingezien.

Dossier: Vertrouwen kan worden hersteld
Vertrouwen in onze maatschappij en economie wankelt en brokkelt steeds meer af. Vertrouwen in voorheen eerbare instituten, in heilige huisjes en in elkaar, overal kraakt en zucht het. Overal lijken mensen zich terug te trekken in kleinere cirkeltjes. Is dat erg? Hoe komt dit? Valt het vertrouwen te herstellen en welke rol kunnen merken - en jijzelf - hierin spelen?
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- C&A richt onlineshop samen met Dept... 25-05-2022
- Advertentieplatform GumGum helpt met... 25-05-2022
- Trustpilot verwijdert miljoenen... 24-05-2022
- Mandy Merks van Validators naar... 24-05-2022
- [branded content] ‘New York Pizza is... 24-05-2022
- [onderzoek] Meer dan helft... 24-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres