[De zomer van] Eva Ronhaar: 'Zowel op werk als thuis een winning team'

[De zomer van] Eva Ronhaar: 'Zowel op werk als thuis een winning team'
  • Algemeen
  • 13 sep 2019 @ 11:46
  • 20691 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Bij MarketingtTribune is de zomer voorlopig niet voorbij. Vandaag met Eva Ronhaar, director of innovation & sustainability bij Hema en tevens kersverse moeder, die vooral van en met haar gezin aan het genieten is.

Bij Hema gebeurt er zowel op nationaal als internationaal vlak van alles, denk aan de uitbreiding naar Canada en de VS en de samenwerking met Franprix die recent is aangekondigd. Ronhaar zelf houdt zich bezig met de positieve maatschappelijke impact van het merk: zoals het behalen van de doelstelling om alleen nog duurzaam katoen in te kopen en het oplossen van maatschappelijke problemen in samenwerking met designers van de Hema Foundation, waar Ronhaar tevens directeur van is. 'Genoeg ontwikkelingen om trots op te zijn.'

Ronhaar beleeft een bijzondere zomer, halverwege augustus is zij namelijk bevallen van een dochter. 'In het voorjaar zijn we nog een paar weken bij familie in Spanje geweest, maar in de zomer zijn we in Nederland gebleven. Ik geniet nu vooral van mijn gezin, familie en vrienden.' De kersverse moeder blijft gewoon betrokken bij haar werk en het team. 'Mijn persoonlijke waarden en het werk overlappen elkaar, dus mijn interesse en duurzaamheid en sociale impact blijft gewoon aanstaan.' Ronhaar vindt het belangrijk om te laten zien dat een managersfunctie en gezinsleven prima samen kunnen gaan. 'De rol die mannen en vrouwen hierin toegespeeld krijgen verbaast mij, neem nu de wetgeving omtrent het vaderschapsverlof van één werkweek. Dat vind ik niet meer passen bij de maatschappij zoals we die vandaag graag willen promoten. Gelukkig lukt het mij goed om een drukke baan met mijn gezinsleven te combineren, omdat ik niet alleen op werk maar ook thuis een winning team heb.’

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Voor kids is dat -natuurlijk- Hema. Wanneer je kleine kinderen hebt, is dat the place to be. Vooral omdat ik als geen ander weet hoe al deze producten tot stand zijn gekomen en hoe duurzaam ze zijn. Mijn persoonlijke favoriet is kledingmerk COS:  strakke lijnen en mooie materialen.

Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?

Path to Purpose van Carolyn Butler-Madden staat op mijn lijstje. Ik geloof dat positieve impact, purpose en profit prima samen kunnen gaan - een snijvlak dat in mijn werk dagelijks terugkomt.

Het mediaseizoen gaat langzaamaan weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Het maken van positieve impact en het definiëren van purpose is iets wat veel merken op dit moment bezighoudt. Als Hema hanteren we daarin een duidelijk standpunt, maar we willen dit meer en beter delen met onze klanten. Zodat we hen kunnen ondersteunen in het maken van weloverwogen keuzes. Dit ga je de komende periode dan ook zeker terugzien in onze communicatie en marketing.

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken