[De zomer van] Roos Brekelmans: ‘Is het stout als ik aan Aperol Spritz denk?’

[De zomer van] Roos Brekelmans: ‘Is het stout als ik aan Aperol Spritz denk?’
  • Algemeen
  • 2 sep 2019 @ 16:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Roos Brekelmans, digital accelerator bij Vattenfall, over het post-Nuon tijdperk, haar #catfluencers en waarom ze niet graag naar festivals gaat.

Foto: Brekelmans samen met kat Snake.

Bij energieleverancier Vattenfall, voorheen Nuon, wordt er op het moment hard gewerkt aan de rebranding. 'Het merk begint in de Nederlandse organisatie meer en meer te leven - dat is heel mooi om te zien.' Begin augustus voer het bedrijf mee met de botenparade van de Pride Amsterdam. 'Een ultieme ervaring, ik voelde me echt trots op het bedrijf waarvoor ik werk.'


Brekelmans aan de Hendrick's Strawberry in Helsinki.

Nuon wijzigde zijn naam in oktober 2018 in Vattenfall, waarna Brekelmans twee maanden later in dienst kwam. 'Het pre-Vattenfall tijdperk heb ik niet echt meegemaakt: ik ben aan boord gekomen toen al bekend was dat we verder gingen onder de nieuwe naam. Voor mij een pré, omdat ik het merk goed kende vanuit Zweden en Duitsland. Op het vlak van duurzaamheid staat Vattenfall echt als een huis en we kunnen nu een duidelijkere en mooiere belofte aan onze klanten bieden.'

Brekelmans omschrijft haar zomer als een moment van rust en productiviteit. Op een paar weekendjes weg, naar onder meer Helsinki, na is ze niet weggeweest. 'Prima, vooral als het hier lekker weer is en ik dus eigenlijk niet weg hoef. In de koude donkere winterdagen neem ik dan graag het vliegtuig naar een warm en zonnig oord.'

Wat is je favoriete zomermerk?

Is het heel stout als ik meteen aan Aperol Spritz denk? Echt een zonnig drankje. Dat, samen met een boek op het terras, is voor mij het ultieme zomermoment.

Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?

Niet direct een marketingboek, maar wel een boek dat wat mij betreft essentieel is voor digitale en business innovatie: Machines Like Me, van Ian McEwan. Over een wereld waarin menselijke robots onderdeel van onze maatschappij zijn geworden. Een visie waarvan ik persoonlijk niet kan wachten totdat deze realiteit wordt.

Wat is je favoriete festival in marketingopzicht?

Oei, ik ben op mijn hele leven nog nooit op een festival geweest. Ik hou niet zo van die soortige hippe en massale evenementen.

Hoe zorg je ervoor dat je in deze relatief rustige zomertijd toch productief blijft?

Heel rustig was deze zomer voor mij niet, maar met een paar inspirerende collega's om me heen en tijd om juist dat ene boek te lezen, biedt de zomertijd ook kansen.

Het mediaseizoen gaat langzaamaan weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

In september gaat alles weer hardcore van start en staan de agenda's goed vol. Ik hou daarvan en ben juist op mijn best als het druk is. Per half september mag ik voor de internationale finale van de Vattenfall Innovation Competition (entrepeneur wedstrijd, red.) mijn idee voor duurzame zonnepanelen pitchen: superleuk én een bron voor energie. Met mijn recente weekendtrip naar Helsinki inclusief heerlijke spa treatments achter de rug, heb ik nu alles weer losgaat genoeg rust en ruimte voor mezelf ingeruimd.

Tot slot nog iets?

Mijn katten zijn te volgen op Instagram via @divasnake. Ze zouden het heel tof vinden als ze echte #catfluencers zouden worden!


Aperol Spritz op het terras in Utrecht.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken