Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland: 'Populariteit Aziatische popcultuur wordt steeds groter'

Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland: 'Populariteit Aziatische popcultuur wordt steeds groter'
  • Algemeen
  • 17 jan 2024 @ 11:05
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Kelly Marijnissen is marketing event manager bij Easyfairs Nederland. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Goede marketing heeft voor mij altijd een persoonlijke touch’.

VOORSTELLEN
Ik werk nu 4 ½ jaar voor Easyfairs Nederland en ben verantwoordelijk voor de marketing van meerdere evenementen waaronder Heroes Dutch Comic Con, Heroes Made in Asia, The Hair X-perience en Familiedagen. De communities van de verschillende evenementen lopen erg uiteen en dit maakt mijn werk uitdagend en dat spreekt mij enorm aan.

WHAT’S NEW?
Het event Heroes Made in Asia is redelijk nieuw. Op 24 en 25 februari vindt de 4e editie plaats in Evenementenhal Gorinchem. Het is een event dat zich richt op de Aziatische popcultuur. Denk daarbij aan anime, manga, cosplay, gaming en het heerlijke en diverse Aziatische eten.

2024
De populariteit rondom de Aziatische popcultuur wordt steeds groter. Waar anime en manga voorheen vooral leefden binnen een kleine club fans in Nederland, breekt het nu los uit zijn niche. Anime films zijn niet langer alleen voor kleine filmhuizen. Ook de grotere bioscoopketens tonen ze steeds vaker. Toonaangevende streamingdiensten produceren hun eigen anime-series, gebaseerd op populaire manga’s en de grootste datingapp ter wereld geeft aan dat anime en manga de meestvoorkomende interesses zijn onder hun gebruikers. Anime is hotter dan ooit en dat merken wij ook als organisatie. Wij hopen aankomende editie te groeien naar 12.000 bezoekers in twee dagen tijd.

MARKETINGHELD
Ik heb grote bewondering voor de marketinghelden van Bol. Ze zijn scherp, grappig en weten perfect in te haken op actualiteiten. En dan hebben we het nog niet eens over alles wat er op de achtergrond speelt om zo’n goedlopende webshop te hebben én houden.

UITDAGING
Het snel veranderende medialandschap en de toenemende frequentie van het posten van nieuwe content. Onze primaire doelgroep is tussen 18 en 25 jaar. Deze doelgroep is vooral online te vinden op kanalen als TikTok. Waar je voorheen één commercial maakte en daar een tijdje mee door kon, eisen socialmediaplatforms en hun gebruikers dagelijks nieuwe content. En waar TikTok nu het meest gebruikt wordt, kan het volgend jaar een ander platform zijn. De grootste uitdaging voor marketeers is volgens mij dan ook om doorlopend interessante content te produceren en relevant te blijven.

AI
AI helpt mij bijvoorbeeld als ik op zoek ben naar inspiratie of informatie nodig heb over een specifiek onderwerp. Wel merk ik dat het niet helemaal waterdicht is, dus het heeft hoe dan ook een persoonlijke touch nodig. Het neemt dus niet echt iets van mij over, het is eerder een aanvulling.

BOODSCHAPPENKAR
Ik ben dol op de thee van Clipper, gebruik regelmatig de pastaproducten van Grand’Italia en kook ook graag met de producten van Go-Tan.

STERK
De commercials en campagnes van Hema, Bol en Coolblue vind ik altijd heel sterk. Die zijn vrij simpel (voor de ontvanger), duidelijk en tegelijkertijd opvallend. Ze blijven goed hangen en ik kan de (woord)grapjes erg waarderen.

ERGERNIS
Schreeuwerige commercials met irritante jingles zoals de oudere commercials van ikwilvanmijnautoaf.nl en de radioreclame van Bristol, waarin die man heel slecht en vervelend zong. Ja, het valt op, maar bij mij alleen in negatieve zin.

GOED
Goede marketing heeft voor mij altijd een persoonlijke touch en sluit goed aan bij de doelgroep. Als mensen jaren later nog positief over jouw marketingcampagne of -actie praten, dan heb je het goed gedaan. Denk aan ‘Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet’ of ‘Ik heb nog zo gezegd, geen bommetje’.

FRUSTRATIE
Influencers die elk week met een ander merk samenwerken en waar verder geen match te vinden is tussen de creator en het merk. De influencers komen hierdoor niet meer authentiek over en als merk zijnde heb je er helemaal niets aan.

LOVEBRAND
Als het om marketing gaat, ga ik toch weer Bol noemen. Ze doen het gewoon heel goed. Persoonlijk houd ik ook erg van Marie-Stella-Maris. Heerlijke producten, goed concept, heel herkenbaar en duidelijke communicatie.

MEDIACONSUMPTIE
Voor mijn werk consumeer ik zo’n beetje alle soorten media. Van social media tot vakbladen en lifestyle outlets. Voor onze popcultuurevenementen kom ik ook veel niche sites tegen. Wat ik daar heel tof aan vind, is dat het vaak ontstaat uit passie en dat enthousiaste vrijwilligers met diezelfde liefde voor het onderwerp meewerken aan het behoud ervan.

ONTSPANNING
In mijn vrije tijd ontmoet ik graag vrienden en geniet ik ervan om uit eten te gaan. Bovendien kan ik volledig ontspannen aan het strand, zowel met als zonder zon.

WERKGEVER
Bij Easyfairs kunnen mensen hun talenten ook inzetten en verder ontwikkelen. Ze krijgen de vrijheid en het vertrouwen om te doen waar zij goed in zijn. Ook zijn er ruime doorgroeimogelijkheden. Daarnaast is het een heel warm en gezellig bedrijf. We organiseren de tofste evenementen en houden van een feestje. Genoeg om voor te blijven dus.

GUILTY PLEASURE
Het bestellen/laten bezorgen van eten!

OVER 10 JAAR…
wil ik doorgegroeid zijn naar een leidinggevende functie in een marketingteam. De evenementenbranche vind ik echt fantastisch, dus grote kans dat ik daar actief in blijf. Maar tien jaar is een lange tijd waarin veel kan gebeuren, dus wie weet wat de toekomst brengt.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg

Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken