Irene Muller van Joolz: 'In plaats van perfectie willen we het echte plaatje laten zien'
- Food-en-retail
- 20 jun 2024 @ 09:28
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 20 jun 2024 @ 09:28
- Nanny Kuilboer
Irene Muller is Marketing and Brand Director bij kinderwagenmerk Joolz. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik erger me aan commercials die stereotype beelden van vrouwen promoten.’
IRENE
Hi, ik ben Irene Muller, 48 jaar JONG, woonachtig in Amstelveen met mijn twee tieners, mijn vriend en onze hond. Ik lijk misschien wat burgerlijk, maar dat maakt me niets uit!
Ik werk bij Joolz, een baan die me enorm inspireert. In mijn vrije tijd geniet ik van uitgaan met vriendinnen, festivals, hockey kijken van de kinderen of zelf spelen, skiën, en gewoon lekker rondhangen in de stad Amsterdam.
WHAT’S NEW?
Bij Joolz zijn we voortdurend bezig met innovatie. Ons nieuwste project is een compacte 3-in-1 kinderwagen die we binnenkort lanceren. Deze wagen is ontworpen met de feedback van 5.000 ouders wereldwijd en is een game changer in de combinatie van een kleine wagen die super comfortabel is voor je kindje.
INTERNATIONAAL
Vier jaar geleden kreeg ik de kans om deel uit te maken van een bijna volledig nieuw managementteam als marketingdirecteur. Onze missie was om het merk wereldwijd te laten groeien. Inmiddels zijn we het snelst groeiende premium kinderwagenmerk ter wereld en opereren we in 50 landen, groeien we in merkbekendheid in alle landen en hebben we een sterke merkidentiteit gebouwd wat ons nog herkenbaarder maakt. Het internationale karakter en het samenwerken met getalenteerde mensen is wat mijn werk zo fantastisch maakt.
2024
Voor 2024 richten we ons op de succesvolle lancering van ons nieuwste product, het vergroten van ons marktaandeel in Nederland en Duitsland, het versterken en verdiepen van ons merk in Spanje, het VK, de VS en Azië en het openen in Frankrijk . Bovendien wil ik dat mijn internationale team zo stabiel en sterk blijft als het nu is.
BUREAUS
Sinds een jaar werk ik samen met Buutvrij. Daarnaast werken we in diverse landen met PR-bureaus zoals Blyde uit Amsterdam. Onze brand identity is ontwikkeld in samenwerking met ...,Staat. Deze drie bureaus kan ik iedereen van harte aanbevelen.
META
Alle marketingkanalen hebben hun waarde, zolang ze maar effectief zijn. Voor ons is het cruciaal om de meest relevante kanalen te kiezen, omdat onze consumenten meestal maar één keer in hun leven een kinderwagen kopen. Als ik echt moet kiezen, dan kies ik voor de Meta-kanalen, omdat we daar alles mee kunnen bereiken: het verder bouwen van merk bekendheid en liefde voor Joolz en het creëren van webtraffic. We willen op Joolz.com verleiden en overtuigen dat Joolz de beste keuze voor een consument is en daar hebben we maar één keer de kans voor.
MARKETINGTREND
Hoewel AI een hot topic is, richt ik me vooral op het vertellen van authentieke verhalen over ouderschap. In plaats van perfectie te tonen, willen we bij Joolz het echte plaatje laten zien – 'the Good, the Bad and the Ugly'. Dit is iets waar ik momenteel veel mee bezig ben. Deze trend noemen we New Authenticity, wat met name speelt onder de nieuwe generatie ouders.
MARKETINGMISVERSTAND
Dat het eindresultaat simpelweg een mooi plaatje is dat overal ingezet kan worden. Marketing is veel meer dan dat. Het gaat om het creëren van een diepere connectie met de consument met relevante productproposities en onderscheidende verhalen.
MARKETINGTIP
Wees altijd nieuwsgierig, werk hard en blijf eerlijk aan jezelf. Deze drie eigenschappen zullen je ver brengen in je carrière.
MARKETINGFILM
Mijn favoriete film is As it is in heaven. Hoewel het op het eerste gezicht weinig met marketing te maken heeft, gaat het over een klein koor in Zweden dat geleid wordt door een professionele dirigent. De film leert je veel over leiderschap, teamwerk en het bereiken van doelen zonder de persoonlijke behoeften uit het oog te verliezen.
MARKETINGHELD
Raymond Cloosterman. Ik heb drie jaar bij Rituals gewerkt en ben enorm onder de indruk van hoe hij ondernemerschap combineert met innovatie en retail.
COMMERCIAL
De Dove-commercials zijn consequent gericht op zelfacceptatie en het doorbreken van schoonheidsmythes en dit spreekt mij aan. De commercials verbinden emotioneel door het delen van persoonlijke ervaringen.
Ik erger me aan commercials die stereotype beelden van vrouwen promoten.
MARKETINGMISLUKKING
Toen ik net bij Joolz werkte, presenteerde ik een campagne tijdens mijn eerste board meeting waar ik zelf niet achter stond. Ik was nog maar drie weken binnen en de campagne was al helemaal klaar. De feedback was precies wat ik er ook van vond. Ik heb hiervan geleerd om altijd trouw te blijven aan mijn eigen gevoel en open te communiceren met mijn team.
MARKETINGQUOTE
‘I have never done it, so I think I can do it.’ Deze quote herinnert me eraan om altijd uitdagingen aan te gaan, hoe onbekend ze ook mogen zijn.
KAAS
Mijn eerste baantje was verkoopster op een kaasboerderij. Het was een bijzondere ervaring tussen zeven boerenzonen, maar het leerde me veel over hard werken en omgaan met verschillende persoonlijkheden.
ALS IK VRIJ BEN…
geniet ik ervan om door steden te struinen, koffie te drinken en inspiratie op te doen. Lange vakanties breng ik graag door met mijn gezin, reizend naar verre landen zonder vastomlijnde plannen. Volledige vrijheid is wat ik het liefst heb.
DROOMBAAN
Een internationale CMO-positie bij een bedrijf waar maatschappelijke impact centraal staat en waar echt gebouwd moet worden.
GUILTY PLEASURE
Ik ben verslaafd aan slechte tv-programma’s zoals The Bachelor en Married at First Sight. Hoewel mijn familie er niet blij mee is, geniet ik er enorm van als ontspanning na een drukke werkdag en om samen met hun te kijken naar al die onzin.
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Rhandy Biemans van Lu
Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing
Age Huitema van Quatt
Dennis van de Sande van Royal Swinkels
Jan Beckers van SodaStream Benelux
Roxanne Pinckers van Mastercard
Judith Hoogendoorn van Upfield
Lize Verdegaal van Subway
Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg
Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: We kunnen los!06-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024
- Hands Off lanceert sharefunding... 04-12-2024
- Toscanini in zee met online... 04-12-2024